17 Mayıs 2018 Perşembe

DİVAN-I KEBİR 5. CİLT 930 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)

930. Canınla canım, bir tek güneştir ki binlerce topluluk, o güneşle aydınlanmada.

Can, tapına gelince iki büklüm olur;
Dağınıklardan kurtulur gider.

Kıskançlığımdan ağzımı yumdum, sustum;
Âşıkların çalgıcısına sus de.

Tebriz ülkesiyle Şemseddin’in yüzü, can bağına Aden denizi gibidir adeta.

Tortulu şarap içenim, gönlü güzel dilberim, çevik sevgilim, o korkusuz-pervasız güzelim, sarhoş bir halde çıkageldi.

A benim gamlara batmış âşığım” dedi:
Bana bak da gönlünü neşelendir, hiç bakma kendine

Suyla toprak yüzünden gözlerin, tozla-toprakla dolmuş;
Tertemiz bakışlarınla arıt gözlerini.

Elini attı, hırkamı yırttı da sakın dedi, şu yırtığımı dikmeye kalkışma

Yüzümü yerlere sürdüm;
Dedi ki:
Toprağımı, yüzünden silme, arıtma yüzünü sakın.

Seni ben getirdim, gene ben götürürüm;
Çünkü ben aslanım, sense kuzumsun benim
                            ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                     ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretleri ile Şems Hazretlerinin canlarının birleşmesi ile güneşin dünyayı aydınlattığı gibi gereğince anlaşılıp bilinmeyenleri, sonu belli olmayan durumları açıklayarak üzüntü, sıkıntı ve perişanlık kargaşasından kurtardıklarını öğrendik.
2.    Şems Hazretlerine canını ulaştıranın dağınıklıktan kurtulacağını öğrendik.
3.    Şems Hazretlerinin güzel yüzünün sevenlerine etkisinin çok büyük olduğunu öğrendik.
4.    Şems Hazretlerinin sıra dışı davranışlarını hoşgörüyle karşılayıp isteklerini yerine getirmemiz gerektiğini öğrendik.
5.    Allah dostunu bir aslan bilip kendimizi de onun avı olarak kabul etmemiz gerektiğini öğrendik.
                     *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretleri elimizden tutup nereye götürür yol arkadaşlığı ve kılavuzluğu yaparsa yine oradan hiçbir zarar görmeden geri getireceğini öğrendik, anladık.
                   *

RAV

Popüler Yayınlar