1 Ekim 2017 Pazar

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 2450 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Allah ile olan ilişkisini anlatıyor)
                              
2450. Tanrım;
Şu ırmağın suyu, senin ihsanın her yana aktıkça, bulunmasın hiç.

Tanrım;
Bu duaya sen de âmin de;
Dua da senin duan, âmin de senin âminin.

Dünya çenginde (Telli sazında) dünya kanunda teller var;
Her telin feryadı, senin fermanına göre.

Ben uyumuştum, sen uyandırdın beni;
Senin çevgeninde (Topa vurulan ucu eğri sopada) bir top gibiyim ben.

Yoksa senin çekişlerin olmasa topraktan yaratılmış bir kişi nerde, aşk nerde?

Kuru toprak sarhoş oldu da yaş-yaş nağmelere koyuldu;
Senindir bu nağme, senindir bu nağme, senindir senin.

Dün lütfu, kimsin sen diye sordu bana;
Dedim ki:
“A benim canım, dağarcığında bir kediyim.

Dedi ki:
“ A kedi (Uysal ve sokulgan kişi), muştuluk (Sevindirici haber) sana;
Padişahın, seni aslan (Cesur, yiğit, gürbüz) edecek”

Ben sustum, fakat sen bırakmadın;
Çeng (Telli çalgı) gibi senin feryadına uymuş-gitmişim ben.

Gözleri bir çift kan çanağı, elinde kılıç, her yana koşup aramadaydı onun aşkı;
                            ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Duamıza Allah da âmin derse yani kabul ederse, bizim duamız Allah’ın duası olursa meydana geleceğini öğrendik.
2.    Biz istememizin aslında kendinin istemesi olduğunu, ama bizim sözle söylememizi, kendisinden istememizi istediğini öğrendik.
3.    Uysal ve sokulgan biri olsak bile Allah dilediği zaman aslan huylu biri yapacağını öğrendik.
                          *
İşte böyle yaren;
Allah aslanlık yapacak uygun kişileri aradığını, aşkla aradığından aşık kişileri bulduğunu öğrendik, anladık.
                         *

RAV

Popüler Yayınlar