19 Ağustos 2017 Cumartesi

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 1600 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri tutkulu sevgiyi anlatıyor)
                              
1600. O şeker mi şeker güzelim, soruma, şekerler gibi, ballar gibi cevaplar veriyor;
Öldürenim diriltiyor beni.

Beni kan denizinde boğan kurtarıyor;
Zamanın Yunus’uyum ben.

Sıfatlarım (Görev, ödev, toplumsal, hukuki bakımından yer ve özelliğim), sıfatlarında  (Yüzünde, sözlerinde, kılık ve dış kıyafetinde) yok oldu;
O bana hem ayrılık veriyor, hem sıfatlar bağışlıyor.

Malımı-mülkümü aldı, yoksul etti beni;
İşte şimdicek de yakutlar getirmiş, zekât veriyor bana.

Atımı aldı, yaya kalmışım;
Derken o padişah, iki yanağıyla da mat ediyor beni.

Onun (Allah nurunun) tecellisiyle (Kendisini göstermesiyle) Tur dağı bile paramparça oldu;
Bense bir ottan da, bir saman çöpünden de aşağıyım, fakat dayanma gücü veriyor bana.

Bayram ayını, vuslatının (Sevgili ile buluşma) günün (Olsun) diledim, ayrılık gecesinden berat (Ayrıcalıklı haklar) veriyor bana.

Aşk definesi, altı yönden (Yukarı-aşağı-sağ-sol-ön-arka) de dışarıdadır;
O yüzden bu yönlerden değil de o yönden veriyor bana.

Sevgili ne yaparsa yapsın, nasıl olur da kötü olur yaptığı iş?
Ekini artıran çayırı- çimeni çoğaltan, ateş olabilir mi hiç?

O güzel sevgilinin yaptığı resimlere, şekillere, akıldan başka bir sergi nasıl olabilir?
                            ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Allah’la birlikte olmanın zevkini ve heyecanının önce kaybetmek gibi olduğunu fakat sonuçta kazanç olduğunu öğrendik.
                            * 
İşte böyle yaren;
Allah’ın sanatını görüp bunlardan hayranlık duymak gerektiğini, bunlardan en güzelinin ve değerlisinin görünen anlaşılan akıl olduğunu öğrendik, anladık.
                           *

RAVLİ

Popüler Yayınlar