14 Ağustos 2017 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 1500 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri genel bakışla özel donanımlı birini aramamız gerektiğini anlatıyor)
                              
1500. Yaya olarak sevgilinin bulunduğu yere dek koşar giderim amma feleğin yemyeşil atı, eğerimin altındadır benim.

Bir solukta yüzlerce dünyayı ardımda bırakırım da sonra döner-bakarım, daha ilk adımım bu benim.

Ne diye dünyanın çevresinde dönüp dolaşayım?
Sevgili, tatlı canımın içinde benim.

Erenlerin övündüğü Tebrizli Şems’ine benzeyen dişleri, Yasin’imdir benim. (Allah’ın peygambere söylediği söz gibi söylediği kutsaldır)

Bir Ay gördüm, göğe ağma sevdasına düştüm;
Fakat gördüğüm Ay, gökyüzündeki Ay değil.

Sen, gökyüzündesin de onun için gökyüzünden bahsediyorum sana;
Yoksa ne işi var bu güneşin gökyüzünde?

Dün gece Zühre’yi ( Güzellik ve zarafeti temsil eden Venüs yıldızı) gördüm, çengini çalıp duruyordu;
Feleğin her gecesi dün gecemiz gibi olsaydı keşke.

Gökyüzünün o geniş alanında canım, gökyüzündeki yıldızlarla raksa (Dansa) girdi, oynamaya koyuldu.

Seyret de bak, can güneşinin ayrılığıyla gökyüzü alanı, gün batarken kanlara gark oldu gitti.

Bir soluk, gökyüzü damından başını eğ de bak;
Bak da gökyüzü döşemesinde döndükçe döneyim ben.                                              
                            ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretlerinin yerinin gökyüzü olduğunu, çok hızlı hareket edebildiğini öğrendik.
2.    İstediğim sevgilinin içimizde olduğunu, başka terde aramanın yanlış olduğunu öğrendik.
3.    Mevlana Hazretlerinin güzellik ve zarafetle oynamayı sevdiğini ve istediğini öğrendik.
                         * 
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretlerinin yerini ve konumunu görmek ve öğrenmek için can gözüyle bakmamız- bu konuyu önemsememiz gerektiğini öğrendik, anladık.
                           *

RAVLİ

Popüler Yayınlar