27 Haziran 2017 Salı

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 640 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri gizlenenlerin nasıl açığa çıktığını anlatıyor)
                              
640. Bil ki küfürle iman, bu yumurtanın akıyla sarısına benzer;
Aralarını ayıran bir berzah (Görünmez perde) var, birbirlerine karışmazlar.

Lütfuyla (İyiliğiyle) keremiyle (Asilliğiyle, büyüklüğüyle, yüceliğiyle) yumurtayı kanatlarının altına aldı da küfür de yok oldu, iman da, birlik kuşu yumurtadan çıkıverdi.

A güzelim, dünyayı birbirine katan, senin sevdan (Güçlü sevgin, aşkın), senin sevdan (Güçlü sevgin, aşkın);
Ömrümün tadı-tuzu, senin tadından, senin tuzundan.

Gökyüzünün eteği, incilerle, boncuklarla, lalelerle dopdolu;
Bunları hep senin ayaklarına saçmak için toplanmış, senin ayaklarına saçmak için.

Âşıkların canları, seller gibi coşa köpüre senin denizine doğru akmada, senin denizine doğru.

A güzelim, âşıkların mahmurluğu, dün gece sunduğun şaraptan;
Bense yarınını düşünüyorum, harabım bu gün, harap.

Sana baktım, durmuşsun öylece, rengin sararmış;
Benim de senin renginden betim-benzim sarardı soldu, senin renginden.

Özünün arılığına dikkat ettim;
Yüzünden Ay belirdi bana, Ay belirdi.
Sana Ay dedim amma bu sözü söylemekle büyük bir suç işledim;
Ay da kim oluyor ki sana eş olsun, sana benzesin.

Ulular ulusu Tebrizli Şems denen efendimiz şöyle diyor;
Bütün gönül şehrimi senin kavgan-gürültün kaplamış, senin kavgan gürültün.
                             ***  
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Şems hazretlerinin bir insana iyiliğinin ve asilliğinin sıcaklığı vurunca zıt gibi gözüken her ne varsa birleşip ayrılıkların ortadan kalktığını, bir ve birlik oluştuğunu, oluşan bu sevdadan da ağız tadının verildiğini öğrendik.
2.    Şems Hazretlerini sevmenin, yaşamına ve sözlerine ilgi duymanın, daha da ileri giderek âşık olmanın çok özel bir davranış olduğunu ancak değer bilenlerin makamı olduğunu öğrendik.
                              * 
İşte böyle yaren;
Şems Hazretlerine yapılan övgü dolu sözlerin yetersiz ve onun şanına uygun sözler olmadığını öğrendik anladık.
                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar