20 Haziran 2017 Salı

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 500 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)
                                      
500. Bu kadar güzellik olmaz, Tanrım, bu nedir?
Hiçbir selvide bu boy-pos bulunamaz, nedir bu?

Bu çeşit apaydın ortaya çıkan güneş, gizlenirse, kendini dünyadan gizlerse bu gizleniş bizim içindir ancak.

O güzel topluluğu diler-ister, yapayalnız gidenlerse başkalarıdır, nerde bir güzel varsa orada bir kavgadır, bir gürültüdür, kopar elbet.

A Tebrizli Şems, cana benziyorsun, can gibi gizlenmişsin amma gönlünde nereye gitti bu, ne oldu diye bir şüphedir beliriyor gene de.

Ağzı açık bir kutu kaptım candan, ağzı açık bir kutu;
Ona engel kesilen bunu duyar-bilirse biliver de, biliver.

Onun sırrını yazdım işte, yazdım işte, yazdım işte;
Kim dilerse okuyuver de, okuyuver, okuyuver.

İnkârcının yanına mı gidiyormuşum?
Ben değilim o, ben değilim;
Şimdi ortadayım işte, ortadayım, ortada.

Eğer sen, nerde gerçeklik, nerde gerçeklik, hani tanık dersen benim sınıklığımda (Sıradan olmayan) yüzlerce anlatış vardır, yüzlerce anlatış, yüzlerce anlatış.

Gözyaşım, yeter bir tanık, yeter bir tanık, yeter bir tanık, yüzümün, benzimin rengi yeter bir delil, yeter bir delil, yeter bir delil.

İşte buracıkta safran gibi sararıp solmuş, sararıp solmuş, sararıp solmuş yüzümde bir lale yüzlünün izi, bir lale yüzlünün, bir lalenin.
                             ***  
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Şems Hazretlerinin hem fiziki hem de ruhsal güzellikleri üzerinde toplandığını, bu güzellikleri rahat etmek için gizlediğini fakat Mevlana Hazretlerinin Şems Hazretlerinde toplanan sırlanmış güzellikleri bize açıklayarak gösterdiğini öğrendik.
                               * 
İşte böyle yaren;
Allah’ın özenle yarattığı, güzellikleriyle donattığı Şems Hazretlerini Mevlana Hazretlerinin açık anlatımıyla tanımamız, anlamaya çalışmamız ve ona sevgi ve saygıyla bağlanıp dostluk kurmamız gerektiğini, bu yolda hizmet eden olmamız gerektiğini öğrendik, anladık.
                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar