16 Haziran 2017 Cuma

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 430 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)
                              
430. A Senâyî (Mevlana Hazretlerinin sevdiği Mutasavvıf şair), yürü, Mustafa’nın ruhundan medet (Yardım) iste;
Mustafa (Hz. Muhammed), ancak âlemlere rahmet olarak gelmiştir.

Görünüşte yabancı duran güzelim, gizlice sever beni;
Dili acı sözler söylese de ağzında şeker vardır onun.

İçten bildik, görünüşte yabancı;
Bu çeşit sevgiyle dolu bir düşmanı dünyada görmedim gitti.

Aşkından bahsedersem sevgili kızar;
Fakat nâ-dân (Bilmeyen kişi) âşık olma, sakın (Fakat) yüz çevirme ondan sakın

Güzelin acılığı, şarabın acılığına benzer, insanın tabiatıyla uyuşur, adamı neşelendirir amma ağza acı gelir.

Karşısında ölmek, şekerden de tatlıdır;
Ölen bilir bu sözü;
Dirilere sorma.

Ne mutlu gündür o gün ki aşkın huzurunda bu gazeli okuyayım, yere kapanıp secde edeyim de hemencecik can vereyim.

Aşk, can kuşuna, kafese girmeyi ister misin diye sorar;
Kuş da bırak kafesi, kır gitsin, ben yalnız seni isterim der.

Seni övdüğüm vakit ağzıma gelen sözleri ölü bir müride okusam dirilir, kefenini atıp kalkar.

Kaldı ki benim müridim ölmez, çünkü abıhayat içmiştir;
Hem de kimin elinden?

Lütuflar sahibi Tanrı sakilerinin (İnsan ruhuna Allah’ı sevdiren, Allah nuru saçan kişiler) elinden.
                             ***  
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Peygamber efendimizin âlemlere rahmet olarak geldiğini, ruhundan yardım istememiz gerektiğini öğrendik.
2.    Allah dostunun gizlice sevdiğini, acı sözler söylese bile insanın ağzında tatlılık bıraktığını öğrendik.
3.    Allah dostunun sözlerinin insana acı geldiğini, faydasını gördükçe yaşantımızın tatlılaşacağını öğrendik.
4.    Sevdiğimizin imkânlarını değil bizzat kendisini sevmemiz ve istememiz gerektiğini öğrendik.
                               * 
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretlerine sevgiyle bağlanıp dostluk kuranların ölmeyeceğini, ölümsüzlüğü tanıyıp kazanacaklarını, çünkü onların Allah dostları ellerinden Tanrı şarabı içeceklerini öğrendik, anladık.
                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar