8 Haziran 2017 Perşembe

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 270 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri aşkı anlatıyor)
                              
270. Sustuğum zaman, senin (Şems Hazretleri) gül bahçenden reyhanlar devşiririm;
Ağlamaya başlayınca da âlem reyhanımın kokusuyla dolar.

Sana karşı kim oluyorum ben?
Adını taktığın biri;
Fakat sen neyimsin benim?
Sultanım, padişahım.

Saçların yüzünü örtünce yolumu yitiririm;
Saçların küfrüm benim, yüzün imanım.

A canıma feryadımdan da yakın olan, ya feryadım senden geliyor yahut sensin feryadım.

Benim Ay yüzlülerin padişahı sevgilim, hastalarının yanına geldi de dedi ki.
A sapsarı yüzler, a benim safran bahçem,
Safran bahçemi sulayacağım, safranı, abıhayatımla gül haline getireceğim.

Sarı da hükmümüzde, fermanımıza uyar, kızıl da;
Gül de buyruğumuz altındadır, diken de;
Bizim yanımızdan, bizim fermanımızdan başka bir şeye uymaz

Dünyanın güzel yüzlüleri, bizden güzellik çaldı;
Hepsi de zerre-zerre bizim güzelliğimizi, bizim ihsanımızı (Bağışlarımızı) gördü.

O Ay yüzlüler, sonucu sararır solarlar, yüzleri gazel olmuş (Sonbaharda kurumuş olan) yaprağa döner;
Hırsızların, bizim tapımızda (Olduğumuz yerde) halleri budur.

Gündüz oldu a topraktakiler, çaldıklarınızı geri verin;
Toprak nerde, mala-mülke sahip oluş nerde, güzellik nerde a benim canım.
                             ***           
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                             ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretlerinin Şems Hazretlerini bir gönül sultanı, bir can padişahı olarak gördüğünü öğrendik, anladık.
2.    Doğanın Allah dostlarının buyruğu altında olduğunu öğrendik.
3.    Malın mülkün bir oyalanma aracı olduğunu, sahip olunan güzelliğin mal gibi elde tutulamayacağını öğrendik.
                               * 
İşte böyle yaren;
Mal mülk sahibi olanların ölünce sahipliğinin biteceğini, ölünce kuruyup çürüyeceklerini,  vücudu güzelim diye gezenlerin ölünce güzelliklerinden bir eser kalmayacağını öğrendik, anladık.
                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar