8 Haziran 2017 Perşembe

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 260 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri aşkı anlatıyor)
                              
260. A güneş, bir kere daha yeşert bağı, bahçeyi;
Yazıyı, ovayı giyindir, doldur hurilerle (Cennette yaşayan güzel kadınlarla).

A ışıklar hekimi, a gökyüzünün ışığı, tut âşıkların elinden, çare bul hastaya.
Böylesine Ay yüzün bulut altında kalması insafa sığmaz, bir an içinde bulutu uzaklaştır o Ay yüzden.

Dünyayı ışıklarla doldurmak istiyorsan elini çek yüzünden;
Dünyayı karartmak istiyorsan ört yüzünü.

Keşke canım, senden başka kimsecikleri bilmeseydi, tanımasaydı;
Anlamları bilen canım, senden başka hiçbir şeycik bilmeseydi.

Ne kimseyi reddetseydim, ne tereddüde düşseydim, ne kabullenseydim;
Tuzaksız, çer-çöpsüz kendi ummanına (Denizine) dalıp gitseydim.

Yüzünden başka ne görürsem gözümün nuru azalıyor;
A benim perdeye benzer kirpiklerim, yol vermeyin herkese.

Aşkın inceliklerinden pek inceldi canım;
Gönül de istemiyorum, can da istemiyorum, nerde benimki, nerde o?

Şirin sevgilimi kıskanıyorum da bulut gibi yüzüm ekşi;
Güneşe benzer yüzün, yeter bana delil.

Bir an bile yüzünü çevirme benden de ateşlerle dopdolu gönlümün dumanı, gökyüzünü yakıp yandırmasın, ne var-ne yoksa birbirine katmasın.                                            
                             ***           
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                             ***
Neler öğrendik;
1. Mevlana Hazretlerinin Şems Hazretlerini çok özlediğini, yüzünü görmek istediğini öğrendik.
                               * 
İşte böyle yaren;
Seven kişinin sevdiğini kıskanıp başkalarıyla paylaşmak istemediğini, Allah dostlarının ise; sevdiği Allah dostunu kıskanmayıp Allah yolunda olanlara göstererek ve özelliklerini söyleyerek tanıttığını, yararlanmaları için ortam hazırladıklarını öğrendik, anladık.
                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar