17 Nisan 2017 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 3 CİLT 3750 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)

3750. Güzelliği yüz binlerce perdenin ardından parlayıp durmuş da can, naralar atmaya başlamış:
Merhaba padişahım, merhaba.

Usul (Düzgün vücutlu, uzun) boylu selvi, eğilmiş de Tebriz’e karşı secdeye kapanmış;
Sühâ (Gözü kuvvetli olan kimselerin görebileceği) yıldızı da Tebriz’in atının eğer örtüsünü taşımaya koyulmuş.

A gönlümün hevesleri, gel-gel-gel-gel.
A dileğim, isteğim, gel-gel-gel-gel.

Bağlanmışım düğüm-düğüm, dağılmışım bölüm-bölüm, tıpkı saçların gibi, tıpkı saçların gibi.
A benim düğümümü (İşin içinden çıkılması zor problemlere çözüm yolu bulan ve gösterip) çözen, a benim dağınıklığımı düzene sokan, gel-gel-gel-gel.

Yoldan, konaktan konuşma;
Artık konuşma, konuşma artık, a benim yolum, konağım, gel-gel-gel-gel.

Yerden alıvermiştin hani, bir avuç toprak, bir avuç toprak;
O toprağın içindeyim ben, gel-gel-gel-gel.

Ayırırım iyilikten kötülüğü, anlarım-anlarım bunu;
Güzelliğin ne anlamışım, ne bilmişim, şaşkınım;
Gel-gel-gel-gel.

Aşkınla yanıp yakılmasın aklım, aşkınla yanıp yakılmasın, hiçbir şey bilmiyorum, akıllı değilim hani, gel-gel-gel-gel.

A padişah (Şeyh) Salâhaddin, hem ortadasın, hem gizlisin;
A şaşılacak şeyim, a temel direğim benim, gel-gel-gel-gel.

Buluşmayı özleyip ateşlere yandığım zaman ben de Musa gibi Tûr dağına (Musa’nın Allah ile konuştuğu Sina dağı) gittim;
Ne mutlu bana, ne mutlu.
                                ***
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                         ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretlerinin Şems Hazretlerini çok özlediğini, ısrarla görüşmek için davet çağrıları yaptığını öğrendik.
2.    Şems Hazretlerinin işin içinden çıkılması problemleri çözerek insanı rahatlattığını öğrendik.
3.    Şems hazretlerinin, aklının, bilgisinin, görüşünün, kıvrak zekâsının, yüce bilgilerlinin ve vücudunun eşi benzeri olmayan güzelliklerle dolu olduğunu Hazreti Mevlana’nın sözlerinden öğrendik.
                                *
İşte böyle yaren;
Şems Hazretlerini ısrarla davet etmesine rağmen gelmeyişi üzerine Allah dostu Şeyh Selahattin ile kendini avuttuğunu öğrendik, anladık.
                               *                                                          

RAVLİ

Popüler Yayınlar