7 Mart 2017 Salı

DİVAN-I KEBİR 3 CİLT 2940 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Tebrizli Tanrı Şems Hazretlerini anlatıyor)

2940. Neden ey dost dedim, vakitsiz çıkageldin?
Dedi ki:
Yoldaşım sayrıydı (Hastaydı), yolda o yüzden hızlandı, o yüzden tezce geliverdik.

Yüzünden dedim, can şehri apaydın, cömertliği güneşten öğrendin sen.

Dedi ki:
Yüzüm, yüzlerce güneşi aydınlatırken sen nasıl oluyor da beni onunla kıyaslıyorsun, ne de soğukluk bu.

Benim ebediliğimi, kendi zevalini (Yok oluşunu) gördü de o yüzden beni aramak için dünyayı dönüp dolaşmaya başladı güneş.

Secde ettim, suçumu bağışlamaması için ağlamaya başladım;
Gözyaşlarımı gördü, feryadımı duydu, derdimi anladı da.

Dedi ki:
Mahsustan öyle söyledin, değil mi?
Sonra da benim sözlerimi dinlemek hevesine düştü, bu aşkla beni söze getirdi.

Dedim ki:
Sen dikensiz gülsün, akşamsız sabah;
Öylesine bir ersin ki kullarını sütle, balla besler, geliştirirsin.

Hak dilinde altına, o kadar sarılığıyla gene de kızıl derler, bu ancak senin lütfundandır.

Dedi ki:
Az incit, söz söyleme, sus;
Bak, altına, laf olsun diye sarı dedin de incittin onu.

Gel-gel ki tıpkı abıhayat içindesin sen;
Gel-gel ki her derdin şifasısın, devasısın sen.
                          ***     
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                         ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretlerinin hastalanması üzerine Şems Hazretlerinin geldiğini, tedavi ettiğini öğrendik.
2.    Şems Hazretlerinin kendisine tutkulu bir sevgi ile bağlanıp dostluğu devam ettirenleri her yönden besleyip geliştirdiğini öğrendik, anladık.
3.    Şems Hazretlerinin ölümsüz olduğunu, ahrete gitmekle daha güçlü yardım edecek konuma geldiğini, hastaların derdine de çıkar yolu göstererek, çare olarak iyileşmesini sağladığını öğrendik.
                                *
İşte böyle yaren;
Şems Hazretlerinin her derdin çaresinin olduğu kişi olduğunu öğrendik, anladık.
                               *                                                          

RAVLİ

Popüler Yayınlar