9 Şubat 2017 Perşembe

DİVAN-I KEBİR 3 CİLT 2420 İNCİ BEYİT

 (Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerine anlatıyor)

2420. Dudakları güzellik-alım ülkesinin sırlarını söylemede;
Şu nasibime bakın, o ülkenin kapıcısıyım (Hizmetkârıyım) ben demede;

Diyor ki:
Deliliğime karşı akıllar bile şaşırıp kalmışken şu donup buz kesilmiş akıllara şaşırıyorum.

Diyor ki:
Gölgeye sığınan buz, öyle kalakalır, çözülmez;
Parıl-parıl parlayan güneşimin ışığını görmemiştir ki.

Diyor ki:
Güneş, bir buz gördü mü güzelce bir güler de bıyığını burar, ben abıhayatım der.

Her şeyi tüm söyleyeni getir de geri kalanını sen söyle de:
Söylemekten kurtar beni, ben susan, söylemeyen bir delilim, fakat reddedilmez bir delil.

Ne horozumuz var ne tavuğumuz, amma sen yumurtadan bir baş çıkar da seyret, kimlerimiz var bizim.

Gerçekler güneşine her seher çağı derim ki:
Sen baştanbaşa cansın amma senden can korkusu çekiyoruz biz.

Sıfatlardan bir nişan vermek, bir iz göstermek imkânsız;
Ancak vasıflarının izinin tozuna bile erimeyeceğine dair delilim var benim.

Çiy tanesine benzeyen gönlümüzü denize kavuştur;
Çünkü her an, gariplikten yüzlerce ziyana giriyorum.
                          ***     
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                         ***
Neler öğrendik;
1.    Şems Hazretlerinin güzelliklerin, çekiciliklerin, ebediliklerin ülkesinin giriş kapısında görevli olduğunu, istediğini o kapıdan içeri aldığını öğrendik.
2.    Kalıbını korumaya çalışanının bulunduğu şekilde kalacağını, kalıbını ısı ve ışıkla eritenin akıcılığa kavuşacağını, her kaba girecek duruma geleceğini öğrendik.
3.    Kendimizi yumurtadan çıkmayan civciv gibi kapalı bırakmamak gerektiğini öğrendik.
4.    Kendi kabında kalanların gerçekleri gösterenlerden kaçıp saklandıklarını, korkak olduklarını, yüzleşmekten çekindiklerini öğrendik.
                                *
İşte böyle yaren;
Şems Hazretlerinin özelliklerini kolay anlayamayacağımızı ancak yararlanabileceğimizi Mevlana Hazretlerinden öğrendik, anladık.
                               *                                                          

RAVLİ

Popüler Yayınlar