8 Şubat 2017 Çarşamba

DİVAN-I KEBİR 3 CİLT 2410 İNCİ BEYİT

 (Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerine anlatıyor)

2410. Sus, fitneden (Karışıklıktan, arabozuculuktan, dedikodudan) korkmasaydım, o korku olmasaydı dilim, her an, binlerce perdeyi yırtardı.

Hoşsun, güzelsin amma ben, binlerce defa daha hoşum, daha güzelim;
Dün gece rüyamda kimi gördüm, bilemiyorum ki.

Gönlüm öylesine hoş, öylesine neşeyle-zevkle, çalgıyla-çağanakla dolu ki dünyalara sığamıyorum;
Fakat gene de can gibi dünyanın gözünden gizliyim.

Ağacın ayağı yere kakılıp kalmasaydı koşar, beni arardı;
Çünkü şu açılıp saçılan çiçeklerimle, güllerimle öyle bezenmişim ki gül bahçesi bile haset ediyor bana (Kıskanıyor beni).

Daima neşenin eteğine yapışır, kendime doğru çeker dururdum onu;
Şimdiyse neşe benim eteğimi tutmuş, kendisine çekiyor beni.

Sabahtan beri birisi gıdıklayıp duruyor beni;
Durmadan güldüğüm boş yere değil ya.

Şu anda Zühre (Güzellik ve zerafetin yıldızı) bile benden nağmeler, teraneler öğretiyor;
Binlerce Zühre şu sarhoş beynime, şu dönen başıma kul-köle kesilmiş.

Seher çağı, bir tatlı dudaklı dudağımıza tat verdi;
Öylesine ki şeker bile dişimin dibindeki suda gark oldu gitti.

Haydin, kalkın, selvi gibi boyu çağırıyor bizi;
Kalkın namaza;
Sizin namazınızın güzel mi güzel temelleri benim diyor.

Kalkın, gelin diyor, kapalı kapıların kilidindeyim ben, bilin ki namazda Fatiha’yı sizden okuyan benim.
                          ***     
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                         ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretlerinin hoş ve güzel olduğunu, gönlünün neşe ve zevk içinde olduğunu öğrendik.
2.    Ayağı bağlı olmayan herkesin Mevlana Hazretlerini arayacaklarını öğrendik.
3.    Mevlana Hazretlerinin eskiden neşeyi aradığını şimdi ise neşenin onu sımsıkı tuttuğunu, kendisine çektiğini öğrendik.
                                *
İşte böyle yaren;
Namazın Fatiha'sı görünmeyen âlemlerin kilitlerini  açıyorsa Mevlana Hazretlerinin insanın kendisinin bile bilmediği kilitli kapıları açtığını öğrendik, anladık.
                               *                                                          

RAVLİ

Popüler Yayınlar