8 Şubat 2017 Çarşamba

DİVAN-I KEBİR 3 CİLT 2400 İNCİ BEYİT

 (Mevlana Hazretleri kendini anlatıyor)

2400. Denizin dibinden tozkoparan akıl, bin yıl koşar da gene izimin tozunu bulamaz.

Daralmış göğsüm, gökyüzünden de geniş bir hale geldi;
Sararmış-solmuş yüzüm, Ay’dan da latif bir hal aldı.

Bütün hekimlerin dükkânlarını yıkacağım;
Çünkü hastaya kutluluk benim, her derde deva benim.

Göğsüm, dünya meyhanesi kesildi, şu cömert göğsüme binlerce rahmet.

Dünyanın, kâinatın Tanrı’sına binlerce hamd, binlerce şükür ki aşk sersemiyim, varlık, benlik ayıbına eş değilim, tek kaldım gitti.

Padişaha toprak kesildim de erguvan, benden bitti, gelişti;
Padişaha mat oldum da bütün oyunlarda üst oldum, herkesi yendim.

Ölüp gömülen tohum nasıl biter, yüzlerce başak verirse Tanrı lütfuyla ben de yüz binlerce defa öldüm, tıpkı o tohuma döndüm.

Tanrı cennetliyim ben, fakat adım aşk;
Hangi gönlü avucuma alır da sıkarsam sıkılmaktan kurtulur o gönül.

İradesini (İsteğini-dileğini) kim bana verir de ben onu besler, geliştirirsem o, gökyüzünün okundan da kurtulur, gökteki Mirrih’in mızrağından (Uzun okundan)  da.

Kutluluk güneşi Hamel burcuna girdi (Gece-gündüz eşit oldu), soğuk kışımdan yüzlerce temmuz (Yaz) coştu, köpürdü.
                          ***     
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                         ***
Neler öğrendik;
1.    Hazreti Mevlana’nın sırrını hiçbir kimsenin çözmeye aklının yetmeyeceğini öğrendik.
2.    Mevlana Hazretlerinin güzellikleri kendisinde topladığını, istek ve dileklerini Mevlana Hazretlerine katanın bu güzelliklerden yararlanabileceğini öğrendik.
3.    Bir hastalığımızın olması gerektiğini onun adının da aşk hastalığı olduğunu öğrendik.
4.    Benlik ve varlıklarına bağlanmış kişinin ayıplandığını öğrendik.
5.    Mevlana Hazretlerinin güzel tohumları kendinde bulundurduğunu, kendisinin binlerce başak verecek tohum haline geldiğini öğrendik.
6.    Adının aşk olduğunu, yaşam yerinin Tanrı’nın cenneti olan Mevlana Hazretlerinin kişiyi eline aldığı zaman kutlu bir hale getirdiğini öğrendim.
                                *
İşte böyle yaren;
Şimdi Bahar zamanını yaşadığımızı, soğuğun etkisinden kurtulduğumuzu,  elhamdülillah diyerek farkında olarak teşekkür ediyoruz, söylenen sözleri anlıyoruz, gidilecek yolun belli olduğunu, sonuçların güzel çıktığına şahit oluyoruz da daha ne duruyoruz ki, uzakta kalmayıp yaklaşmamız, daha yakına gelmemiz, payımızı almamız için açık davetin olduğunu bir defa daha öğrendik, anladık.
                               *                                                           

RAVLİ

Popüler Yayınlar