7 Şubat 2017 Salı

DİVAN-I KEBİR 3 CİLT 2390 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerine anlatıyor)

2390. Doğuların-batıların övündüğü Tebrizli Şems için senin utangaç nurlarla dopdolu yüzüne âşık değil miyim ben?

Aşkının mahallesine gelmedim ki geri döneyim;
Kıblemden nasıl olur da yüz çeviririm, namaz kılıyorum ben.

Yüzlerce Taraz’a (Doğu Türkistan’da mum yapımcısı şehir de) mum olan, her yanı aydınlatan sevgiliden, hiçbir sebeple yüz çevirip karanlıklara dönmemi körden başka kimsecik istemez.

Hangi akıl-fikir, lâyık (Uygun) görür ki susuz olduğum halde o hiçbir şeye ihtiyacı olmayan denizin tapısından başka bir tapıya gideyim?

Aşk Burak’ını seçtim ki ebediyete dek (Sonsuza kadar) o büklüm-büklüm, simsiyah saçlara Türkçesine at sürüp varayım.

Seher çağı, onunla gizlice konuşup görüşmeye, ona yalvarıp yakarmaya gittim mi?

Gözler bağlayan kaza ve kader, gözlerimi bağlasa bile onun amber gibi simsiyah saçlarına gözlerimi açar, onlara dalar giderim.

Sahibimiz Tebrizli Şems’in ayağının bastığı toprağa and olsun, onun yüzünden elden çıktım da başım dik, rütbem yüce bir halde gitmedeyim.

Sakalımdan çek elini, şarap içtim, sarhoşum, kendimden geçmişim;
Hem de öylesine ki başımı da kaybetmişim, sakalımı da, bıyığımı da.

Ne başköşeden haberim var, ne eşik dibinden;
Meyhane eşiğine yüz tutmuşum ben.
                          ***     
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                         ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerinin gönlüne bakınca orada sadece Allah sevgisini görüp başka hiçbir sevginin olmadığına şahit olduğunu, kendisine bu özelliği yüzünden âşık olduğunu öğrendik.
                                *
İşte böyle yaren;
Aşkın sarhoş eden yapısına kapılanların, Tanrı şarabından içenlerin sevgili ile bir araya gelmekten başka bir şey düşünmediğini öğrendik, anladık.
                               *                                                          

RAVLİ

Popüler Yayınlar