7 Şubat 2017 Salı

DİVAN-I KEBİR 3 CİLT 2380 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerine anlatıyor)

2380. Padişahın kadehi olmak için sırçaya döndüm (Kolay kırılacak, parçalanacak duruma geldim);
Padişahım, tut elimi, senin yüzünden her şeyden kurtuldum, hür oldum ben.

Ne acayip şey, şişeyi kırıyor da şarabı dökmüyor;
Nasıl döksün, biliyor ki senin (Aşkın) kucağındayım.

Boyum büküldü, yaya döndü amma senin okun yüzünden;
Sarardım, safrana döndüm amma senin lale bahçendeyim.

Nasıl kâfir olabilirim, senin putuna tapmadayım;
Nasıl günahkâr sayılırım, senin şarabını içiyorum.

Gel-gel ki zamanenin (Yaşadığımız bu zamanın) sırlarını bilirsin sen;
Ört, sakla gönlündeki sırları, senin sırların var bende.

Yüzünün güneşi yüzüne vurup parlatınca yüzüm sandı ki senin yüzünün aynı.

Gönül kuşum, tuzağındaki halkaları bir-bir saydı;
Senin sayındayım da kendim için sayıyorum bunları diyor sanki.

Aşağılık bir kuyudayım ama başımı sen yüceltmedin mi?
Esrik (Delicesine oynayan) bir deveyim amma senin katarında değil miyim ki?

Kanlarla dopdolu gönül, kanlar içinde, toprağına dedi ki:
“ Kanlara batmışım amma gene de senin ölçeğinde değil miyim ki?

Malım yok amma senin elinin malı, senin mendilin, havlun değil miyim?
İşim-gücüm yok amma senin işine-gücüne dalıp sarhoş olmamış mıyım?
                          ***     
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                         ***
Neler öğrendik;
1.    Allah dostuna âşık olan kişinin kendini iyice zayıflatıp yok ederek âşık olduğuna benzemek, onda var olmak için çalıştığını öğrendik.
                                *
İşte böyle yaren;
Benlikten kurtulup Allah dostunu tutkuyla sevdiğimizde var olmamız, kendimizi onun uğrunda feda etmemiz gerektiğini öğrendik, anladık.
                               *                                                          

RAVLİ

Popüler Yayınlar