5 Şubat 2017 Pazar

DİVAN-I KEBİR 3 CİLT 2350 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerine kendisinden ayrılmakla yanlış yaptığını anlatıyor)

2350. Hani kanım sana helaldir (Kurallara uygundur) ya;
Onun hakkı için sözlerimi haram et düşmana, haram et de duymasın.

Hayalim, Tebrizli Şems’le buluşmak, ona hallerimi anlatmak için binlerce şaşılacak şekiller görür durur.

Demedim mi sana, gitme oraya, seni tanıyan, bilen benim ancak;
Şu yokluk serabında yaşayış kaynağı benim ancak.

Kızsan da bin yıllık yola gitsen de sonucu gene bana gelirsin, varacağın yer benim ancak.

Demedim ki sana, dünya hallerine, dünya şekillerine razı olma;
Senin razı olacağın otağın şekillerini düzen benim ancak.

Demedim mi sana, deniz benim, sen bir balıksın, karaya, kuruluğa gitme, arı-duru (Tertemiz) denizin benim ancak.

Demedim mi sana, kuşlar gibi tuzağa gitme;
Gel ki kanatlarına uçuş gücünü veren benim ancak.

Demedim mi sana, yol kesenler var, seni soğuturlar, bomboz ederler;
Havandaki ateş de benim, ısılık (Sıcaklık) da benim ancak.

Demedim mi sana, kötü huylar verirler sana;
Beni kaybedersin;
Hâlbuki senin arı-duru kaynağın benim ancak.

Demedim mi sana, kulun işi-gücü hangi sebeple düzene girer acaba deme;
Sebepsiz-cihetsiz (Yönsüz) yaratıcı benim ancak.
                          ***     
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                         ***
Neler öğrendik;
1.    Seven kişinin sevdiğinin tümünü başkalarından kıskanacağını öğrendik.
2.    Mevlana Hazretlerinin Şems Hazretlerine hareket edip gezinmesi için geniş alan açtığını, bu alanda gezenin zarar görmeden gezebileceğini öğrendik.
3.    Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerine tehlikelere karşı uyarılarda bulunduğunu fakat Şems Hazretlerinin bu uyarılardan kaçtığını öğrendik.
                                *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretlerinin sebebe ve yöne bağlı olmadan işimizi gücümüzü düzelttiğini öğrendik, anladık.
                               *                                                           

RAVLİ

Popüler Yayınlar