5 Şubat 2017 Pazar

DİVAN-I KEBİR 3 CİLT 2340 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Şems Hazretleri ile konuşmasını anlatıyor)

2340. Hani haberin ulaşınca öylesine hayallere düşmüştüm ki hayaller kuran gönüle bile gelmez onlar;
Onun hakkı için;

Hani dudağını ısırmıştın da al kadehi, iç, olgun-ham sözlerini bırak demek istemiştin,
Onun hakkı için;

Hani sen görmüştüm de kalem elinden düşmüştü;
Aşkın eliyle muradıma erişmediğimi sana yazmaya girişecektim artık;
Onun hakkı için;

Hani o dilediğin, istediğin hüthüde (Yüce yerden haber getiren kuşa), şu tuzaktan kurtar canını diye kötü sanılar göndermiştin;
Onun hakki için;

Hani rintler (Sarhoşluk) vardır, Oruç ayında, gün ortası, halka karşı, halkın önünde şarap içerler;
O rintlerin hatırı için;

Onlar, binlerce şişe kırarlar a bir türlü oruçları bozulmaz;
Çünkü o kadehi aşk şişecisi yapmıştır.

Oruç ayında, Yahidi’cesine geceleri şarap içme;
Muhammed’in meclisine gel de gündüzün iç, gündüzün.

Hani ben söz söylerken sen, a saf gönüllü, gemi kas artık (Hızlı gidişi yavaşlat) diye gülmeye koyulmuştun, gülmüştün de gülmüştün.

Ben de demiştim ki:
Mademki benim ağzımı dikmiyorsun, tamamıyla dost olmayanın kulaklarını tıka.
                          ***     
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                         ***
Neler öğrendik;
1.    Sevgi ve saygı duyduğumuz kişi hakkında ne düşünür ve yaparsak bir hak oluşturacağını, bu hakkın saygı ve sevgi içinde olduğu zaman keyif verici olduğunu, içmeden o insana sarhoşluk vereceğini öğrendik.
2.    Esenlik, sağlık, canlılık, tasasızlık, iç rahatlığı, huzur, afiyet, sıkıntısız kendimizi rahat hissetmek için şarap içmemize gerek olmadığını, Hazreti Muhammed’in toplandığı yere gidenin içmeden o sarhoşluğu elde edeceğini, keyif süreceğini öğrendik.
                                *
İşte böyle yaren;
Tamamen dost olmayanın yanında ağzımızı kapalı tutmamız veya esenlik dileyerek oradan ayrılmamız gerektiğini öğrendik, anladık.
                               *                                                          

RAVLİ

Popüler Yayınlar