3 Şubat 2017 Cuma

DİVAN-I KEBİR 3 CİLT 2300 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri aşkı anlatıyor)

2300. Sus, şu dostlar (Dünyadaki dostlar), nasıl olur da susuzluğumu kandırır?
Meğerki bunları bırakayım da gerçek dosta gideyim.

Doğuların, batıların övündükleri Tebrizli Şems’in civarı, and cennetidir, oraya gideceğim ben.

Şarap sun, mahmurluğum var;
Tanrı giriftar (Tutulmuş, yakalanmış) etti beni, o yüzden bu çeşit tutkunum, bu yüzden bu çeşit düşkün.

Şarap sun, güneşin bile kıskandığı kadehi sun aşkın canı için, çünkü aşktan başka her şeyden usandım-bıktım.

Şarap sun, o şaraba can bile desem yazık olur doğrusu;
Sebebi de şu ki candan baş ağrılarına uğramışım ben

Sun o şarabı ki adı bile şu ağzıma sığmıyor, onun yüzünden sözlerim, parça-buçuk bir hale geliyor.

Sun o şarabı ki onsuz ahmaklaşırım (Aklımı doğru ve yeterli kullanamam), bir şeycikler bilmez olurum;
Fakat onunla beraber oldum mu yiğitlerin, vurucu-alıcıların padişahı kesilirim?

Sun o şarabı ki bir an, başım onsuz kaldı mı boz pusarık (Bulanık), kapkara kesilirim, sanki kâfirlerden biri olurum.

Sun o şarabı ki o kurtarır beni şu, sun-sunma demeden;
Tez sun, nerden getireyim, nasıl sunayım diye savma beni.

Sun da uzun gecelerde tükenmeyip giden feryadımdan kurtar gök kubbeyi artık.
                          ***     
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                         ***
Neler öğrendik;
1.    İyi, hoş, güzel, problemsiz bir alışılmış yaşayışın içinde olsak bile bunun geçici olduğunu dikkate almamız gerektiğini öğrendik.
2.     Gerçek dostun gizli-açık herkesin aradığını, tatlı yaşayışı aldanıp bu arayışta olmayanın, gerçek dostu bulsa bile bunun kıymetini bilmeyenin olabileceğini öğrendik.
3.    Sahip olduklarımızdan daha güvenli ve sürekli olanın gerçek dost olduğunun farkına ve bilincine varılması gerektiğini öğrendik, anladık.
4.    Mevlana Hazretlerinin işaret buyurduğu Tebrizli Tanrı Şems’inin kendisinin ve bizlerin gerçek dostu olduğunu, büyüklüğünün ve asilliğinin gereği olan her ne varsa yapacağını öğrendik.
5.    Tanrı şarabını için Allah dostları âşıkların akıllı-yiğitler olacağını öğrendik. 
                     *
İşte böyle yaren;
Tanrı şarabını sunan Allah dostlarını bulmamız, benzer gözüken sahtelerinden kendimizi korumamız, sonuçlar itibariyle değerlendirmeler yapmamız gerektiğini öğrendik, anladık.
                               *                                                          

RAVLİ

Popüler Yayınlar