8 Ekim 2016 Cumartesi

DİVAN-I KEBİR 3 CİLT 10 İNCİ BEYİT

10-Aşka bir delilim, bir ayetim (Kimsenin inkâr edemeyeceği açık delilim, nişanım, alametim, işaretim) ben;
 Okuyun halka beni;

Ey aşk ümmeti (Topluluğu), merdiven emrinize amade (Emrinde), ağın (Çıkın) yücelere.

Onu gördüm, sarhoş bir halde geçip gidiyordu, a Ay (Parlak) yüzlü dedim, (Şems Hazretlerine) nereye gidiyorsun?
Böyle iş etme dedi, böylece gel peşimden.

Peşine düşüp yürümeye başladım, tez-tez adım atmaya koyuldu öylesine tez adım atmadaydı ki nerden yel (Rüzgâr) yetişecek ona, nerden şimşek kavuşacak.

Onu gördüm göreli kendimden geçtim, varlığımdan soyundum, bensiz bir ben kaldı ortada:
Sanki sırça kandildeki bir ışık ki yeryüzünü de ışıtmış, gökyüzünün de ışıtmış, gökyüzünü de.

Gönlü nuru kapladı, kalp cilandı, arındı, seçkin bir hale geldi;
Işığıyla ışıklanan her şey, onun gibi ışıdı, ışıttı her yanı.

Ona, ondan başka kim kavuşabilir, ondan başka ne varsa zaten yoktur, yokluktur;
Sensiz gel benim yanıma, sensin sana namahrem olan.

Överek yalvarmaya başladım da a cana canlar katan dedim:
Bir and olsun dedi, övmeyi bırak, çünkü övüş ikiliktir.

İkilikten yum iki dudağını, varlık gözünü aç;
Yumulu dudaklardan bir söz çıkarsa eğer, söyleye dur.

Onu anlatıp bildirmek de şüphesiz bize düşer” ;
Sen girme bizim aramıza;
İnsan, evin kapısına dar gördü mü gitmek için elbiselerini soyar.
                          ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                         ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretlerinin sözü kendini doğrulayan, başka bir kişi ve delil gerektirmeyen, insanın aklının ve gönlünün hemen kabul ettiği sözler olduğunu öğrendik.
2.    Mevlana Hazretlerinin önerdiği,  yardım edip destek sağladığı nurlu yolu yakın çevremize önererek teşvik etmemiz gerektiğini öğrendik.
3.    Mevlana Hazretlerinin Şems Hazretlerinin gönlünde Allah’ı gördüğünden ona âşık olduğunu ve onu hep arayıp özlem duyduğunu, onun önerdiklerini yaptığını öğrendik. 

                               *
İşte böyle yaren;
Aşağı kişilerin aşkı bir gösteriş, bir şehvet olarak kabul ettiklerini, asil kişilerin aşktaki nuru görüp aşık olduklarını, bu farklılığı anlayamayanların veya düşmanca erkek erkeğe olan aşkı belinden aşağı istek ve davranış gibi anlatanların aşağı kişiler olduğunu öğrendik, anladık.
                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar