15 Ağustos 2016 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 3800 İNCİ BEYİT

3800.( Mevlana Hazretleri Tanrı Tebrizli Şemsîni anlatıyor)
Toprağıma Tanrı emanetinin nuru vurmasaydı ben de toprağın tabiatı gibi pek zalim bilgisiz kalırdım.

Mezardan cennete bir yol olmasaydı beden mezarında ne diye enine-boyuna güzelce yatar dururdum?

Sol yandan sağ yana bir yol olmasaydı ne diye yeşillik gibi sağa-sola sallanıp duracaktım?

Kerem (Soyluluk, büyüklük, asalet), lütuf gül (Güzel kokan iyilikler) bahçesi olmasaydı nerden açılıp saçılacaktım?

Tanrı lütfu coşup köpürmeseydi ben beyhude (Boşuna)yere yeler (Acele bir koşuşturma içinde), abes (Gereksiz, yersiz, boş) sözlere dalar giderdim.

Sus da hikâyelerin doğuşunu güneşten duy;
O doğu olmasaydı ben zaten doğamaz, söner kalırdım.

Bundan böyle cefa (Kötü duruma düşürmeyeceğini, kötülük) etmeyeceğine dair yemin etmiştin;
Yeminini bozdun, gene cefaya (Eziyete)başladın.

Bugün eteğine yapıştık, çekiyoruz;
Ne vaktedek bahaneler bulacaksın, niceye bir zulmedeceksin (Yerli yerince davranmayacaksın)?

Güzelim, dudaklarında bir gülümseme var, bu, bize müjde vermede;
Galiba bundan böyle vefa etmeyi düşündün.

Sen olmadıkça namaz kılmamız doğru değil, yerinde değil, kılsak bile ne fayda?

Sen dileklerimizi yerine getirirsen namazımız o vakit doğrudur ancak.

Denizin olmadıkça balık gibi toprak üstünde çırpınıp duruyoruz;
Sudan ayrı düştü mü balığın yapacağı iş budur zaten.
                          ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             **
Neler öğrendik;
1.    Allah’ın nurunun Mevlana Hazretlerinin vücuduna vurmasıyla bilgilendiğini, acıma duygusunun, hakça davranışın ve yerli yerince davranışın kaynağı ve de eylem gücünün oluştuğunu öğrendik.
2.    Ölmekle her şeyin bitmediğini, mezardan cennete uzanan bir yolun var ve gerçek olduğunu Mevlana Hazretlerinden öğrendik.
3.    Sağ tarafımıza ve sol tarafımıza sallanmamızın varlık sebebimizin göstergesi olduğunu öğrendik.
4.    Tanrının büyüklüğünün gereği olan iyilik yapmasının oluşturduğu güzel sözlerle dünyanın dolduğunu öğrendik.
                           *                             
İşte böyle yaren;
Allah’ı gerektiği gibi sevmek ve bağlanmak için Allah dostlarını bulmamız, bunlardan kabul edilen namazı öğrenip kılmamız, gerektiğini öğrendik, anladık.
                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar