1 Ağustos 2016 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 3670 İNCİ BEYİT

3670.( Mevlana Hazretleri bize faydalandıracağı kendi özelliklerini anlatıyor)
Hâlbuki iman da senden vuran, senin ışığından gelen bir şey, kâfirlikten de, şüphe de, tatil de;
Sen hem cennetsin, hem cehennem, hem de Kevser havuzu.

A gönül, bütün, tüm varlık sensin, fakat iki (Madde-mana) âlemden de dışarısın;
A gönül, her şey sensin, her şeyden de münezzehsin (Kusursuzsun) sen.

 A âlemin önü, ardı, yüzü, sırtı, bana bak, benim yüzümü gör de safran gibi sararmış yüzümden safrandan devşir.

Gücüm-kuvvetim kalmadı, şu sözüm ağzımda kaldı gitti, hem de peri gibi gizli, göze görünmez yüz binlerce dertlerle, elemlerle beraber.

Her gün, seher çağı bir peri çıkagelir de can benim der, beni bırakıp nereye gidiyorsun, sonra da tutar, çeker beni dışarıya.

Âşıksan der:” Benim gibi bir güzel bulmazsın”;
Tacirsen nerde benim gibi alıcı, istekli, hararetli müşteri?”

Arifsen gerçekten de canın bildiği, tanıdığı er, benim;
Yok, hiçbir şeye elin varmıyorsa benimle dost oldun mu, öyle bir hale gelirsin ki kendiliğinden uçarsın adeta.

Bozuk-düzen bir duyguysan sana Mustafa’nın nurunu veririm;
Değersiz bakırsan seni Ca’feri altına (Madde ve mana âleminde geçerli bir hale) döndürürüm.

Âlemin dayancı, güvenci olsan gene de yüzümüze muhtaçsın;
Apaydın sabah kesilsen gene bir güneşe ihtiyacın var.

Karadan, denizden geç de Kafdağı’na (Yücelere doğru) yürü;
Kurunun, yaşın üstünde oturma, onların kaydında kalma, ikisinden de üstünsün sen.
                          ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             **
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretlerine sevgi ve saygıyla önerilerini doğru kabul ederek bağlanmamız, önerdiklerini yaparak yücelere doğru önderliğinde ve korumasında mesafe almamız gerektiğini öğrendik.
                              *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretlerine katılmakla onun güzel dostlarını da tanıma, yakınlaşma fırsatı bulabileceğimizi öğrendik, anladık.
                              *

RAVLİ

Popüler Yayınlar