30 Nisan 2013 Salı

CAN KİME VERİLİR

Tanrı Halil’i, ölüm haline gelince kolay-kolay can vermedi.

Dedi ki:
"Yürü git, padişaha arz et, de ki:
Halil’inden can isteme gayri!"

Ulu Tanrı dedi ki: 
"Eğer Halil’imsen (dostumsan) halil'ine (samimi dostun olana) canını feda et!"

Hâlbuki ondan kılıçla can almak gerek.
Dostundan kim canını esirger?

Birisi, "Ey âlemi aydınlatan, neden Azrail’e can veriyorsun?
Âşıklar, yolda canlarıyla başlarıyla oynarlar,
Sen neden canını gözetmedesin" dedi.

Halil dedi ki: “Ben, şimdicik can verecektim.

Verecektim ama araya Azrail girdi."

Hâlbuki ateşe atılırken Cebrail gelmiş, 
"Ey Halil demişti, benden bir şey iste!"
O zaman bile ben Cebrail’e bakmadım.
Çünkü o, benim yolumu kesiyor.
Beni Tanrı’dan alıkoyuyordu.
Cebrail’e bile baş eğmemiş iken nasıl olur da şimdi Azrail’e can veririm?
Tanrı’dan canını feda et sesini duymadıkça can veremem ben.

Fakat o, can vermemi emrederse bütün can ülkesi yarım arpaya bile değmez bence.

O (Allah) emretmedikçe iki (Madde ve mana) âlemde de canımı, başka birisine teslim edemem…
Söz, bundan ibaret işte!”

                                   ***
MANTIK AL- TAYR 2 Feridüddin-i ATTAR İslam klasikleri. M. E. B. 2172 Çeviren Abdulbaki GÖLPINARLI ( Bu kitabı temin edip evinde bulundurmanı önemle öneririm)

                                   ***
İBRAHİM PEYGAMBER

Cenabı Hakka aşkı ve muhabbeti çoktur.
(Sevgiyle Tanrı’ya bağlanan için bu lazımdır.)

Allah’ın varlığında yok olarak onda var olmak için, sonsuz durmak ve olmak için bu lazımdır.
(Fenafillâhta sabit ve baki olmak)

Kulun tamamıyla dağılması ve mahvolması demek değildir.
Yıldızlar güneş çıktığı zaman kaybolmuş gibi gözükmemesi gibidir.

Yani Tanrı göründüğü zaman onun memnunluğu (rızası) tesir eder.
Işığı ortalığı kaplar.

Fakat bununla beraber diğer şeylerde var oluşunu devam ettirir ama etkisi görünmez.

Kendi bu halinden vazgeçip, kötü ahlakını iyi ahlaka çevirmek ve değiştirmek suretiyle Hakta yok olunca Hak o kişiden arka çıkan olur.

Cenabı Hak sevgisi dolayısıyla ki Nemrut onu ateşe attığı vakit yanmadı.

(Kişi kendi aslından haberi olmadan nefsinin arzularına girerse yanar.

Eğer İbrahim Peygamber gibi Hak aşkında yok (fani) olup yani kendi aslını kâinatta Hak’tan başka bir şeyin mevcut olmadığını bilirse yanmaz.)

Yaren dünyadaki vücudun aslının bir görüntüsüdür.
Aslı Allah içindedir.

Görüntüde aldanıp kanma.
Aslına kavuşmak için çalış, gayret et.

                               ***
MANTIK AL- TAYR 2 Feridüddin-i ATTAR İslam klasikleri. M. E. B. 2172 Çeviren Abdulbaki GÖLPINARLI ( Bu kitabı temin edip evinde bulundurmanı önemle öneririm)

                                      ***
Bu işler böyle yaren.

Can tatlıdır can azizdir, can güzeldir, beraber olduğun en güzel enerjidir.
Ancak bu can sende kaldıkça zamanla çürür, bozulur, kokar.

İyisi canına can dostu bulmaktır.
Bulunca da canını ona vermektir.

Hayatın boyunca da zaten bunu ararsın.
Değerli olan canını Tanrı’ya ver ki pişman da olmazsın, ihanete de uğramazsın.

Tanrı’ya canını ulaştırmaktan vazgeçiren sayısız zevkler, eğlenceler, engeller çıkar.

Sen bunları aşarak Tanrı’ya canını vermek veya Tanrı’nın emrettiği şekilde ve kişiye canını vermelisin.

Bunun önemini ve doğruluğunu iyice idrak etmen için bu hikâyeler üzerinden anlatıldı ve anlatılacak.

Yaren bu hikâyeleri aklın tam anlayamaz ve kavrayamaz.
Ama oku.

Bu hikâyeler gönlünü, kalbini, canını, ruhunu farkında olmadan besleyen hikâyelerdir yani gıdadır.

Bir zaman sonra aklın hepsini birden anlayacaktır.
Bu yorumlar üzerinden oluşan bir anlama, anlayış metodudur.

Sofilere özgü bir metottur.
Bizle beraberliğini devam ettirirsen doğruluğunu anlarsın.

Bu metot kalıcıdır ve çok yararlıdır, ancak geniş bir zaman ister, sabırla sonuç alıncaya dek yola bizimle devam etmelisin.

Yaren şunu da bilmelisin ki bu yolda oluşumlar gözle görülmese bile çıktılar görünür faydalar sağlar.

Sağlayacağın fayda kendinedir.
Senden hiçbir ücret talep edilmediği için değersiz bir davranış sanma.

Senin en değerli varlığın olan canın istenir.
Can vereceksin canını vereceksin karşılığında canlar alacaksın.

Üç yol izlenir.
Birincisi ilim yoludur ki size bunu sunmaya çalışıyorum.
Bu yol zeki ve anlayışı kavraması yüksek olanların izleyecekleri yoldur.

İkincisi vecd (Kendinden geçme) yoludur.
Müzikle, dans ederek, zikrederek gidilir.
Bu yol normal akılda insanların izleyecekleri yoldur.

Üçüncü yol emredilen ibadetleri yerine getirip iyilik yapmaktır.

Allah yolunuzu daim kılsın, kolaylıklar versin.
Allah hepimize bu aydınlık yolda kavuşma nasip etsin.

Yarabbi, sana bağlanmak istiyoruz kolaylaştırman için yalvarıyoruz.
Kabul et kolaylaştır.

Âmin.

                                                 ***
RAVLİ

Popüler Yayınlar