15 Aralık 2012 Cumartesi

SEVEN SEVDİĞİNE VARLIĞINI GÖSTERMEYE KALKIŞMAZ

Sultan Mahmut’un askeri teftişi.   86

Din padişahı, bahtı kutlu Sultan Mahmut, bir gün askerin, huzurunda geçit resmi yapmasını emretti.

Ayaz orada yoktu, Kadir bilen padişah, onu çağırttı.
Padişah, burada senin için durmada, seni beklemede.

Ordu, geçit resmi yapıyor.

Bundan maksat da ay gibi güzel sevgili, senin görmen, seyretmendir diye birisiyle haber gönderdi.

Padişahın gönderdiği elçi gidip Ayaz’a bu sözleri söyledi.
Güzel Ayaz’da cevabını verdi.

Adam, Sultan Mahmut’un yanına gelince padişah, o güzeli görmedin mi yoksa diye sordu.

Elçi dedi ki:
Gördüm, sözlerini söyledim ama gelmiyorum, dedi.
Ona, gel, kutlu padişah, bu gün askeri teftiş edecek dedim.

Bana git o bahadır padişaha söyle dedi, hiçbir âşık, sevgilisine varlığını göstermeye kalkışmaz,

*Bana varlığını göstermiş, göstermemiş.
Bence bunun bir değeri yok.
Kendini versin bana, ben başka bir şey istemem.

                                         ***
İLAHİNAME. FERİDÜDDİN-İ ATTAR M.E. B. YAY. 392

                                           *
Yaren, Allah seni istiyor, sevgini istiyor.
Gönlünü onun için temizlemeni istiyor.

Kalp gözünden kendisine bakmanı istiyor.

                                             *
RAVLİ

Popüler Yayınlar