13 Aralık 2012 Perşembe

RAHMET ACİZLİĞE DAHA FAZLA GELİR

Ebülfadl Hasan’ın can verirken söylediği sözler 9

 
Hasan ölüm döşeğinde iken birisi dedi ki:
Ey şeriatı mamur bir hale getiren er!
Can Yusuf’u kuyudan kurtulunca (Ölünce) seni filan yere gömelim.

Şeyh dedi ki:
Sakın ha sakın!

Orası büyüklerin, hayırlı kişilerin yeridir.
Ben kim oluyorum, benim gibi yüzlerce elsiz, ayaksız kim oluyor ki mezarımızın öyle bir yerde olmasını isteyelim?

Ona, ey temiz gönüllü er, nereye gömelim, neresini istiyorsun? Dediler.

Dertli bir halde cevap verdi:
Mezarımı şu tepenin üstüne kazın.

Orada bir hayli sarhoş var.
 Elinde hiç hayır ve sevap olmayan hırsızlardan bir hırsız da orada gömülü.

Kötü kişilerin birçoğu oradadır.
Oradakilerin hepsi günahkârdır.

Beni onların yanına gömün.
Başımı onların ayağına koyun.

Ben daima onlara layığım, hakikatte ben de hırsızlara benzerim.
İşim günahkârların arasındadır.

O kâmil (Olgun)  insanlara karışmaya kudretim yok benim.
Bu kavim (Topluluk), pek kara, pek karanlıktır ama Tanrı’nın rahmet nuruna yakındır.

Susuzluk, bir yerde son hadde vardı mı nihayet susuz, suyu bulur suya kavuşur.

Acizlik de nerede fazlaysa rahmet nazarı (Bakışı) oraya daha ziyade (Fazla) gelir.

 
                                        ***
İLAHİNAME FERİDÜDDİN-İ ATTAR M.E. B. YAY. 392

                                          *
İşte böyle yaren,

Kendi yanlışlarını bilen kişi üstünlük iddiasında bulunmadığı gibi, başkalarının övgülerine bakarak yolunu ve davranışlarını değiştirmez.

Allah’ın rahmetini kazanmak için acizlerin yanında yer almak istemesi ancak, bilenler içindir.

                                          *
RAVLİ ACİZ yazarak bu konuyu Googleden incelemelisin.

                                          *
RAVLİ
 


 

Popüler Yayınlar