13 Aralık 2012 Perşembe

NE ZAMAN CANIN YANAR NE ZAMAN GÖZÜN KÖR OLUR

Yakup ve Yusuf 14  

(Baba)Yakup’la ile (oğlu), o iki sevgili, en sonunda birbirine kavuşunca babası dedi ki:

Ey gözümün nuru, gözümün ışığı!
Ağlamadan beni öldürdün, bitirdin.

Beni külbe-i ahzana (Üzüntü evine) kapadın, canıma bir alem dolusu ateş saldın.

Bunca zamandır sen rahat yaşadın.
Sanki beni bir gün bile görmemişsin!

Neden böyle zulmettin?
Neden bana bir mektupçuk olsun göndermedin?

Babanın bunca zamandır senden habersiz bir halde kalmasına gönlün, nasıl razı oldu?

Yusuf, hizmetçiye koş dedi, o mektupları bana getir.
Hizmetçi binlerce mektup getirdi.

Hepsi de aynıydı.
Hepsinin de başında ‘Bismillah’ yazılmıştı, öbür tarafları kar gibi bembeyazdı.

Yusuf, babasına dedi ki:
Ey benim cennet mumu olan baba!

Bütün bu mektupları sana yazdım ben.
Halimden, emin yerde olduğumdan bahsedip, ahvalimi (olup bitenleri) yazarken,

 Mektubun başındaki Allah adından başka bir şey kalmaz mektubum baştanbaşa silinirdi.

Bütün mektup kar gibi bembeyaz olurdu.
Ne yazı kalırdı ne harf, kar gibi bembeyaz olurdu.

O sırada Cebrail, Allah’ın selamıyla gelir, sakın ona mektup gönderme.
O ihtiyara mektup yollarsan yazın uçar gider, mektubun da bembeyaz süte döner derdi.

İştiyakım (Özlem) vardı ama mektup göndermemekte mazurum (Mazeretli) hal böyleydi işte.

Ben istedim ama Allah istemiyordu.
O iş, benim elimden çıkmıyordu vesselam.
                                                    *
Sen de oğul sevgisine düşersen gönlün bir hayli derde düşer, çok ciğer kanı yutarsın.

Oğul, insana Yusuf gibi güzel gelir ama sen de Yakup gibi gam yersin.
Kim Yusuf gibi bir oğlana sahip olabilir?

Onun yüzünden çok Yakuplar dertlendiler.
Hiçbir baba da Yakup’a benzemez.

O, güzel Yusuf’undan ayrı kalınca nice kanlar yuttu.
Oğul olursan babanın canı yanar.

Yok, baba olursan oğul, gözlerini kör eder.

Sana bu hususta bu hikâye, delil yeter oğlum, başka arama.

                                        ***
  İLAHİNAME FERİDÜDDİN-İ ATTAR M.EB. YAY. 392

                                          *
İşte böyle yaren,

Allah’la bağlantılı baba oğul ilişkisi üzüntülerle dolu olsa bile sonuçta iyi sonuçlanır.

Bu ilişkilerdeki doğruluğun ortaya çıkması için ayrılıkla sınanırsın.
Oğluna benim oğlum diye bakma.

Allah o çocuğu sana yetiştir, hayata hazırla, bana yaklaştır diye imtihan etmek için sana görev olarak verdi.

Allah, o çocuğu bencilliğini tatmin etmek, kuvvetini çoğalmak, gelecekte bakım sorumluğunu üstlensin diye vermedi.

                                        *
RAVLİ
 

Popüler Yayınlar