13 Aralık 2012 Perşembe

GÜZEL GÖZÜKEN ÇİRKİN DÜNYA

İsa ile dünyanın konuşması 27

Temiz Mesih (İsa) dünyadan geçmişti, yücelmişti ama dünyayı görmeyi de pek istiyordu.

Bir gün nurlara batmış bir halde giderken, uzaktan bir kocakarı gördü.
Saçı ağarmış, beli bükülmüş, bütün dişleri dökülmüştü.

Gözleri göktü, yüzü karaydı.
Dört yanından irinler damlamaktaydı.

Sırtına yüz renkli bir elbise giyinmişti.
Tırnakları arasında kinlerle (gizli düşmanlıkla)  dolu bir gönül vardı.

Bir elini yüzlerce boyayla boyamış, öbür elini daimi olarak kanlara bulamıştı.

Her kılı adeta bir kartal tırnağı idi.
Yüzüne de bir nikap (peçe)  salmıştı.

İsa bunu görünce:
A kocakarı, dedi, a hilebaz çirkin, kimsin sen?

Kocakarı dedi ki:
Sen çok doğru bir ersin de onun için göründüm sana.
Hani o görmek istediğin vardı ya (Dünya gerçeği), o benim işte!

İsa sordu:
Yoksa sen alçak dünya mısın? Dedi.

Dünya:
Evet, dedi, dünyayım ben.
Şimdi sen de bir yol söyle bakalım, nasılsın, ne âlemdesin?

Mesih dedi ki:
Neden böyle yüzünde nikap (örtü) var, neden elbiseyi boyamışsın.

Dünya dedi ki:
Kimse beni apaçık görmesin diye nikap urundum (Giyindim)

Yüzümü, çirkinliğimi görürlerse bir an bile huzurumda oturmazlar.
Elbisemi boyadım da bu yüzden bir âlemin yolunu azdırdım, sapıttım.

Elbisemi böyle rengârenk gördüler mi hepsi de çaresiz beni almak isterler.

İsa:
Ey aşağılıklar zindanı, neden bir elini kana buladın? Dedi.

Dünya:
Ey tek ulu!
Zamanede nice koca öldürdüm, onların kanı bu, diye cevap verdi.

İsa:
Ey sarhoş kocakarı, dedi.
Neden eline kına yaktın?

Dünya dedi ki:
Kocamı aldattığım için suspus olarak kınalanmam gerek.

İsa:
Bütün bir âlemi nasıl öldürdün?
Bir an olsun onlara acımadın mı?

Dünya dedi ki:
Ben acımayı ne bileyim?

Yalnız şunu bilirim ben:
Hepsinin kanını dökerim.

İsa:
Nice bir ey darmadağın dünya, onları birazcık olsun esirgemeyecek misin? Dedi.

Dünya:
Esirgemeyi (Severek korumayı) duydum ama hiç kimseye esirgemedim, hiç kimseye acımadım.

Ben her an âlemin etrafında dönüp dolaşırım.
Bütün bir âlem benim tuzağıma düşer.

Herkesin boğazını sıkarım.
Müridimin piriyim ben.
(Beni severek bağlananların ustasıyım.)

İsa buna şaştı da dedi ki:
Böyle bir eşten el çektim.

                                     *
Şu bir şeyden haberi olmayan ahmaklara (Aklı az, gerçeklerden haberi olmayanlar ) birbirlerinden dünyayı almak, ele geçirmek isterler.

Bu beladan ibret (Ders) almazlar, teslim ve rızayı kendilerine sermaye yapmazlar.

YAZIKLAR OLSUN!
HALK, BU MANAYI GÖRMEDİ GİTTİ.

DİN, ELLERİNDEN ÇIKTI, DÜNYAYADA SAHİP OLAMADILAR.

 İsa, o masum ve tertemiz er, dünya hakkında birkaç söz söyledi.
 Şom (Uğursuz) dünyadan yüz çevirin dedi.

Bu gaddar Dünya bir leşe benzer.
Sen de köpek olduğundan leşle uğraşıp durursun.

Köpeğe ve leşe bağlanınca artık ikisinden de yüzlerce defa daha betersin sen.

Köpek bu leşe doymaz ama sen ondan fazla açsın, bir kerecik olsun doymuyorsun.

Onu bağlarsan derhal kurtulursun.
Yoksa gece gündüz onun yüzünden hastalık, üzüntü, çok uğraştıran sorunlar, ansızın gelen felaketler, sıkıntı veren şeyler içinde kalırsın.

                                      ***
 İLAHİNAME FERİDÜDDİN-İ ATTAR M.EB. YAY.392
                                       *
Bu kadar açık yazılmış, hikâye ile süslenerek sunulmuş, yaşamında bunu doğrulayan sayısız anıların olduğu halde yine de davranışlarını değiştiremiyorsan önce ahmak konusunu öğrenerek kendin ile yüzleş.

Sonra farkındayım konusunu iyice oku.
Sonra kontrol konusunu oku.

Besmele ile başlayarak Allah’tan anlayışının açmasını dile iste.
Bu satırları okuyup öğrendiğin zaman, gül bahçesinden kopartılıp sana sunulmuş bir demet gül bil.

Bu gül bahçesine giden yollar bu satırlarla tarif edilir. 
Feridüddin-i Attar hazretlerinin ruhuna bir Fatiha on bir ihlâs okuyarak sevabını bağışla.

Aynı doğru görüşe girmeye çalış.
Gönül bağı kur.

                                         *
RAVLİ FARKINDAYIM
RAVLİ KONTROL yaz Googleden okumalısın.


                                         *
 RAVLİ
 

Popüler Yayınlar