Ömer’in eline Tevrat’tan bir
cüz geçmişti.
Muhammet bunu görünce dedi
ki:
Tamamıyla Yahudi olmadıkça
Tevrat’la oynamak, ona uygun hareket etmek mümkün değildir.
Tam Yahudi, emeline ulaşamaz.
Fakat böyle bir Yahudi ham
kişilerden iyidir.
Sense ne busun, ne osun.
Böyle davranış dinimizde
yasaklanmıştır.(Haram).
Çünkü
DİNDE TAMAM OLMAYIŞ
NOKSANLIKTIR.
SEN NE KÜFÜRDE TAMSIN, NE
İMANDA TAM.SÖYLE YAHU NERDESİN SEN?
***
İLAHİNAME FERİDÜDDİN-İ ATTAR
M.EB. YAY.392
***
Dini inanış bir bütündür.
O dine ait öğreti birbiri ile
hem ilgilidir, hem destekleyicidir, hem de tamamlayıcıdır.
Beğendiğin veya istediğin parçaları alıp
kendine ait bir inanç mantıksal bütünlük sağlamadığından beğenilmez ve kabul
görmez.
Her inancını kendine özgü
kuralları vardır.
Bu inanç sahipleri bu
kurallara uyarlar.
Daha basit bir anlatımla bir
duvarın yapılışını ve kullanışını örnek verebiliriz.
Senin inancın ve
davranışların belli ise herkes seninle çalışabilir, işbirliği yapabilir.
Fakat inancın yoksa vicdan
dediğimiz kendi kendini denetleyen, doğru yapmaya zorlayan kuvvetin olmadığı
için ne yapacağın bilinmediği için işbirliği yapmaktan uzak durulur.
Mevlana Hazretlerinin.’YA
GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL. YA DA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN’ SÖZÜNÜ HATIRLIYALIM.
*
RAVLİ