10 Kasım 2012 Cumartesi

BAHA VELED VE KIYAMET GÜNÜ

Sultan Veled (Mevlana Celaleddin-i Rumi’nin oğlu) buyurdu ki:

 Babam, ölümü sırasında bana:

“Baha’addin, bil ve haberdar ol ki,

Biz ve bütün müritleri (sevgi ve saygıyla bağlananlar) kıyamet gününde büyük Mevlana’nın (Baha Veled Hz. kastediliyor) gölgesi altında bulunacağız ve onun sayesinde Tanrı’ya ulaşacağız.

Tanrı onun hatırı için bizlere merhamet edecektir” dedi.

                                        ***

ARİFLERİN MENKIBELERİ, Şark İslam Klasikleri 29,

Ahmet Eflaki, M.E B. YAYINLARI 489

                                      ***

İşte böyle yaren,

Daha önce ifade edilen eteğinden tut, eteğinden ayrılma öğütlerinin sebebi hikmetini anlıyoruz.

Şüphesiz herkes kendi cinsine yönlenir.

 Bu dünyada çamurlar içinde bile olsan bile gönlünle bağlanırsan sana sahiplenirler, kurtuluşa doğru götürürler.

 Yaren sadece ahrette olmaz, bu dünyada bağlanışının faydalarını görürsün.

 Sen artık o aileden oldun.
Tabii olarak sana sahip çıkarlar.

 Mevlana Hazretleri bizim kapımıza adım atan artık bizdendir der.
Ayrıca benim evladım benim belimden gelen değil, yolumdan gelendir der.

 İşte yaren müjdeleri aldık.
Bu ulu tapıya yakın durmaya çalışalım da büyüklerimiz bizi sevsin korusun.

Unutma her şey Allah’ın izin vermesiyle olur.

İnşallah yolumuzu kaybetmeden bu ulu büyüğümüzün eteklerini tutan oluruz.
Âmin.

                   *

RAVLİ  

Popüler Yayınlar