24 Nisan 2012 Salı

ŞEMS-İ TEBRİZİ VE NEYE AĞLANIR

Şems Hazretlerinin bir sohbette söyledikleri:

Şahabeddin Sühreverdi’nin torunu bana:
“ Şüphe sevmektir” dedi.

“ Ey kaltak bacılı” dedim.
“Bari seninki öyle değil”
Yahya Peygamberi Kuran’da veli diye okumuş, çok ağlamıştı.

Ben olsaydım onun gözlerini silerdim.
Çünkü o, suçsuz idi.
Ağlamayı gerektiren şey ise ancak günahlardır.

Bu veli kimdir?
Gel söyle!

Peygamberler için asla veli denilmemiştir.
Orasını Tanrı bilir.

                   ***
MAKÂLÂT. Şems-i Tebrizi.
Çeviren Mehmed Nuri Gençosman.
ATAÇ yayınları Tasavvuf 6
                    ***
Neler öğrendik:
1.    Peygamberleri veli olarak tanımlamanın yanlış olduğunu öğrendik.
2.    Günaha ağlandığını, diğer şeylere ağlanmamak gerektiğini öğrendik.
3.    Tanrı’nın açıkça belirtmediğine bizim sıfat vermemizin yanlış olduğunu öğrendik.

Peygamberlerin görevlerinin başka, velilerin görevlerinin başka olduğunu öğrendik, anladık.

Yahya Aleyhisselamın peygamber olmadan önce Allah korkusundan dolayı ağladığını, gözyaşlarının suyundan mübarek yüzünün yara olduğunu öğrendik, anladık.
                                *
RAVLİ

Popüler Yayınlar