22 Şubat 2012 Çarşamba

ULU ARİF ÇELEBİ VE SOY YOL

Bir gün Çelebi Hazretleri, Çelebi Alâeddin Kırşehri ile büyük bir tartışma oldu.
Alâeddin Hişavend (Bu şahsın ismi) dedi ki:  

“ Ben de Hüdavendiğarın (Mevlana’nın) neslindenim.
Ne sebepledir ki beni yabancı görüyorsun, iltifat etmiyorsun.

Bana hiçbir surette kıymet vermiyorsun.
Bir babanın, günahı sebebiyle oğluna saygı göstermemek doğru değildir” dedi.                                   

Bunun üzerine Çelebi Hazretleri buyurdu ki:
“ Senin Mevlana hazretlerine hiçbir suretle ilgin yoktur.
Sen bu hanedanın ölü bir uzvu (Organ) demeksin ve senin dalını, o baht ağacından kesmiş, ayıklamışlar.

Sizin şanınızda:
“ O asla senin aile efradından değildir, çünkü ameli (Fikir ve uygulama) iyi değildir”
(HUD suresi 46)

ŞİİR:
“Tanrı bana verdi şarap,
Sana ise sirke.

Çünkü kısmet böyle imiş,
Birbirimizle niçin savaşalım.”

Alâeddin cevap verdi ki:
“Sen kimsin ki bana bilgi satıyor ve kendini benden üstün tutuyorsun?

Çelebi Arif buyurdu ki:
Ben Mevlana’nın kılıcıyım.

Alâeddin dedi ki:
“ Hayır, hayır şom şiri-sin (Yani fena huylu uğursuzluk getiren aslanısın manasına).

Çelebi Arif buyurdu ki:
“ Yok, sevvum şiri-yim (Yani üçüncü aslanım).

Bunun üzerine Alâeddin cevap vermekten aciz kaldı, kaçıp gitti.

                                       ***
ARİFLERİN MENKIBELERİ, Şark İslam Klasikleri 29,
Ahmet Eflaki, M.E B. YAYINLARI 489
                                      ***
Neler öğrendik:
1.    Bir soydan olmanın yeterli saygı ve hürmet gösterilmesi için yeterli olmadığını, o soyun yolunda gidenlerden olmak gerektiğini öğrendik.
2.    Akrabalıkta ülkü birliği yoksa hiçbir değeri olmadığını öğrendik.

İşte böyle yaren,

Soyun önemi şüphesizdir.
Doğru yolu izlemiyorsan soyun getirilerinin bir önemi olmuyor.

Doğru yolda gitmişlerin yolundan ve izinden gidersek ve samimiyetle bağlanırsak o büyüklerimiz bizi kendi ailesinden sayarlar.

Sahip olduğun huy: sevmene ve bağlanmana nedendir.
İyilik yapmağa, doğru yolu aramaya içindeki yetenek istekli kılar.

Ben merkezli katılaşmış huyun varsa iyi bir ortamda olsan bile sevgiden ve bağlanmadan sayısız bahaneler bularak uzaklaşırsın.

Diğer bir insanla çok yukarıda kutsal birleşme olmasa sevmezsin, benimsemezsin.
Yakın olmanın esas sebebi; içinde ve dışında din birliği sağlamaktır.

Allah’ın dinine inanmış ve peygamberleri tasdik etmişsen zaten Mevlana Hazretleri ve hanedanının manevi akrabası, yakını, dostu olmuşsun demektir.

Mevlana Hazretleri:
“ Benim evladım benim belimden değil, benim yolumdan gelendir “ buyurmuştur.

Bizi değerli bir iş yapmadan değerli kılan; örnek alacağımız ve işaretlerine göre izleyeceğimiz yolu gösteren lider seçimimizdir.
İyi kimsenin arkasına düşen problemlerini doğru çözümlerle hallederek sevinçli yaşama kavuşur.

Ne mutlu ki bizlere böyle bir güzellik nasip oldu da sevinçle yaşamaya başladık.
İyi bir çobanın sürüsüne düştük.

Çok şükür.
                                                *
RAVLİ

Popüler Yayınlar